Pozbywanie się małych rys

Pozbywanie się małych rys

Zmorą praktycznie każdego właściciela samochodu są rysy na karoserii. Niestety, większości z nich nie da się uniknąć, chyba że samochód cały czas będzie stał w garażu. Są rysy, które wymagają wizyty u lakiernika, ale są też takie, które można usunąć samodzielnie. W jaki sposób to zrobić?

Jakie rysy usuniemy bez pomocy lakiernika?

Powłoka każdego samochodu składa się nie tylko z warstwy lakierniczej, ale także jeszcze kilku innych. Jest to między innymi warstwa antykorozyjna i podkład. Na podkład nakładany jest lakier bazowy, od którego zależy kolor naszego samochodu oraz lakier bezbarwny. Ta ostania warstwa jest najbardziej gruba, rysy, które na tej warstwie się pojawią mają krawędzie w kolorze białym lub szarym. Jeśli jest ich dużo wygląda to bardzo bardzo brzydko. Aż kusi, aby natychmiast udać się do lakiernika. Warto jednak wiedzieć, że najczęściej te tak bardzo brzydko wyglądające rysy tak naprawdę są bardzo płytkie i wizyta u lakiernika nie będzie raczej potrzebna.

Czego użyć, aby pozbyć się małych rys?

Pozbywanie się małych rys tak naprawdę nie jest trudne. Osoby, które mają w tym duże doświadczenie używają do tego papieru ściernego, który ma gradację od 2000 do 5000. Osoby, które nie mają doświadczenie nie powinny się jednak zabierać za usuwanie rys przy pomocy papieru ściernego. W ich przypadku najlepiej sprawdzą się pasty lub mleczka polerskie. Niezbędna może okazać się również maszyna polerska. Decydując się na samodzielne usuwanie nawet małych rys należy przygotować się na to, że zajmie to całkiem sporo czasu. Jest to jedna z tych pracy, przy których pośpiech naprawdę nie jest wskazany. Po zastosowaniu mleczka lub pasty polerskiej z powłoki lakierniczej powinny zniknąć zmatowienia, otarcia i małe, płytkie rysy. Warto jeszcze wspomnieć o dostępnych na rynku kredkach do usuwania rys na lakierze. Można je wypróbować, ale sprawdzą się tylko wtedy, gdy do usunięcia mamy jedną małą rysę.

Jak je stosować?

Mleczka i pasty polerskie różnią się od siebie przede wszystkim konsystencją – mleczko ma rzadszą konsystencję, dla osoby niedoświadczonej jest mniej wygodne w użyciu, Bardziej gęsta konsystencja pasty sprawia, że nie spływa ona z gąbki lub szmatki. Oznacza to, że zużyjemy jej mniej. Zanim przystąpimy do usuwania rys i otarć z karoserii, musimy samochód starannie umyć. Do polerowania uszkodzonego miejsca przystępujemy dopiero wtedy, gdy samochód jest całkowicie suchy. Warto też pamiętać o ty, aby nie używać zbyt dużej ilości mleczka lub pasty. Resztki mleczka czy pasty koniecznie musimy z karoserii usunąć. Na koniec możemy zabezpieczyć powłokę lakierniczą nanosząc wosk, który w składzie ma na przykład teflon. Rys i otarć na normalnie eksploatowanym samochodzie nie da się uniknąć. Nie wszystkie rysy i otarcia wymagają interwencji lakiernika. Te, które są płytkie, a więc nie sięgają do warstwy podkładowej w wielu przypadkach można usunąć samodzielnie. Wymaga to tylko trochę wolnego czasu, pasty lub mleczka polerskiego. Czasem trzeba użyć także polerki.

Zobacz jak pozbyć się małych rys I otarć w poradniku na http://powlokihydrofobowe.com.pl/wskazowki-i-porady/lhlv/skuteczne-sposoby-na-rysy-i-otarcia.html

Previous Zanim otworzysz salon fryzjerski
Next Wypadek drogowy w Szczawnie Zdrój

Może to Ci się spodoba

Motoryzacja 0 Comments

Kierowcy ciężarówek coraz rzadziej uczestnikami wypadków

W ubiegłym roku ciężarówki brały udział w 3377 wypadkach drogowych na polskich drogach. W 2006 roku tego typu zdarzeń był ponad 7,6 tys. – wynika z raportu opracowanego na potrzeby akcji „Profesjonalni

Motoryzacja 0 Comments

Glinki do lakieru – plusy i minusy

Glinki do lakieru to obok pasty polerskiej najbardziej popularny produkt ścierny, który ma szerokie zastosowanie, gdy ktoś chce dbać o pielęgnację karoserii oraz lakieru. Mimo, że działanie tych środków w

Motoryzacja 0 Comments

Po co kupować, lepiej wynajmować

Okazuje się, że w ostatnim czasie wynajem aut staje się modny tak jak wypożyczanie kostiumów, maszyn budowlanych czy elektronicznego sprzętu i nie ma się temu co dziwić, ponieważ lepiej będzie

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź