Jak jeść zdrowo i smacznie?

Jak jeść zdrowo i smacznie?

Zdrowe jedzenie może być łatwe, niedrogie i smaczne. Chodzi o to, aby dokonywać mądrych wyborów w celu stworzenia ogólnego zdrowego wzorca żywieniowego.

W końcu zdrowa dieta może pomóc zmniejszyć ryzyko chorób serca, udaru mózgu i wielu innych rzeczy, których wolałbyś uniknąć. Dobrą wiadomością jest to, że prawidłowe odżywianie nie musi być trudne i nie wymaga rezygnacji z wszystkich pokarmów, które kochasz.

Oto kilka wskazówek, które pomogą Tobie i Twojej rodzinie przyjąć zdrowszy styl jedzenia:

ZAWIERAJ W POSIŁKACH:

  • Owoce i warzywa
  • Całe ziarna
  • Fasola i rośliny strączkowe
  • Orzechy i nasiona
  • Ryby (najlepiej tłuste z kwasami tłuszczowymi omega-3)
  • Drób bez skóry i chude białko zwierzęce
  • Białka roślinne

LIMITUJ:

  • Napoje słodzone
  • Żywność sodowa i słona
  • Tłuszcze nasycone i cholesterol w diecie
  • Tłuste lub przetworzone mięsa czerwone – jeśli zdecydujesz się na mięso, wybierz chude kawałki
  • Rafinowane węglowodany, takie jak dodane cukry i przetworzona żywność ziarnista
  • Pełnotłuste produkty mleczarskie
  • Oleje tropikalne, takie jak olej kokosowy i palmowy

UNIKAJ:

Tłuszcz trans i częściowo uwodornione oleje – występujące w niektórych rodzajach komercyjnej żywności pieczonej i smażonej

Możemy pomóc Ci dokonać zdrowszych wyborów:

  • W domu
  • W pracy
  • W sklepie spożywczym

TIPS

Wybieraj świadomie, nawet przy zdrowszej żywności. Składniki i zawartość składników odżywczych mogą się bardzo różnić.

Przeczytaj etykiety. Porównaj informacje żywieniowe na etykietach opakowań i wybierz produkty o najniższej zawartości sodu, dodanych cukrach, tłuszczach nasyconych i tłuszczach trans oraz bez częściowo uwodornionych olejów.

Uważaj na swoje kalorie. Aby utrzymać zdrową wagę, jedz tylko tyle kalorii, ile zużywasz podczas aktywności fizycznej. Jeśli chcesz schudnąć, wziąć mniej kalorii lub spalić więcej kalorii.

Jeść rozsądne porcje. Często jest to mniej niż podano, zwłaszcza podczas jedzenia poza domem.

Gotuj i jedz w domu. Będziesz miał większą kontrolę nad składnikami i metodami przygotowania.

Szukaj znaku Heart-Check, aby łatwo zidentyfikować żywność, która może być częścią ogólnego wzorca zdrowego odżywiania.

Więcej wskazówek

Zdrowe zamiany na zwykłe produkty spożywcze – Zdrowe domowe gotowanie i inteligentne zakupy daje ci kontrolę nad tym, co wchodzi w skład twoich przepisów i twojego ciała. Postępuj zgodnie z tymi zdrowymi wskazówkami, aby zaktualizować swój styl jedzenia i poprawić profil żywieniowy.

Codzienne wskazówki, które pomogą Twojej rodzinie lepiej jeść – Wypróbuj te codzienne wskazówki, które pomogą Twojej rodzinie krok po kroku przyjąć podejście do zdrowego odżywiania.

Dziennik Żywności – Jak śledzić to, co jesz – Dowiedz się, jak śledzić to, co jesz, aby schudnąć lub utrzymać zdrową wagę.

Superżywność nie sprawi, że będziesz zdrowszy – ale dodanie tych pożywnych produktów do już zbilansowanej diety może przynieść korzyści zdrowotne.

Zdrowe odżywianie się w ramach budżetu może wydawać się trudne, ale można to zrobić! Bycie kreatywnym może pomóc Ci trzymać się swojego budżetu i włączyć pożywne jedzenie do swojej diety. Spróbuj tych wskazówek, aby włączyć niektóre z tych niedrogich produktów spożywczych do swojego tygodniowego menu.

Zdrowe przekąski po grze – Zbyt często dzieci są nagradzane niezdrową żywnością, słodkimi napojami i deserami, ale jest wiele zdrowych wyborów, które smakują świetnie!

Healthy Snacks for Summer Vacation – Devin Alexander – Szef Kuchni NBC’s Biggest Loser i autor, Devin Alexander dzieli się swoją osobistą perspektywą jako szef kuchni w tym wpisie na blogu ze wspaniałymi pomysłami na zdrowe przekąski dla całej rodziny, które mogą przynieść na swoje letnie wakacje lub gdziekolwiek!

Jak sprawić, aby śniadanie stało się zdrowym nawykiem – częścią bycia zdrowym na dobre™ jest tworzenie prostych codziennych nawyków, z którymi można się trzymać. Jednym z ważnych nawyków, który może pomóc w rozpoczęciu dnia jest zdrowe śniadanie. Dzięki tym szybkim i prostym pomysłom możesz myśleć poza pudełkiem (płatków).

Czy 3 posiłki dziennie to jedyna droga – liczba posiłków, które jesz, może nie być tak ważna. Sposób, w jaki jesz te posiłki, jest najważniejszy, jeśli chodzi o zmniejszenie ryzyka chorób serca i innych problemów zdrowotnych, które pojawiają się wraz z nadwagą.

Ekologiczna żywność Fakt a postrzeganie – Wielu kupujących zakłada, że produkty organiczne są bardziej odżywcze i bezpieczniejsze do jedzenia, ale te postrzeganie opiera się bardziej na hype niż hard science.

Czytaj więcej o podstawach żywieniowych na: https://legendysmaku.pl/porady-i-wskazowki/jak-opanowac-podstawy-zywienia/pbre_rejf

Previous Płytki ceramiczne - 10 faktów, które musisz wiedzieć przed ich zakupem
Next Rodzaje leczenia lekomanii

Może to Ci się spodoba

Life&Style 0 Comments

Różne zastosowania alkoholu izopropylowego

Czy wiesz, że alkohol zawarty w alkoholu do pocierania, który znajdujemy w sklepie, to alkohol izopropylowy? W tej lekcji dowiemy się wszystkiego o alkoholu izopropylowym i jego różnych zastosowaniach. Czym

Life&Style 0 Comments

Co się dzieje, gdy twój partner odchodzi od picia?

Ludzie uzależnieni są zazwyczaj nieświadomi, jak ich zachowanie wpływa na bliskich. Odstawienie narkotyków lub alkoholu to pierwszy krok, ale nie jest to lekarstwo na związek – wszystko. Partnerzy mogą być

Life&Style 0 Comments

Przejście na zbilansowaną dietę i pozbycie się zbędnych kilogramów jednym z najpopularniejszych postanowień noworocznych

Przy postanowieniach noworocznych najważniejsze jest ustalenie realnego celu i powolne, ale systematyczne dążenie do niego. Odchudzanie może być rozłożone na kilka miesięcy. Nie powinno też wiązać się ze skrajnościami i dużymi wyrzeczeniami.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź