Jak COVID-19 zmienił rolę HR
Zasoby ludzkie znajdują się na pierwszej linii frontu reakcji pracodawców na kryzys COVID-19.
Kryzys zmusza prawie każdą firmę do natychmiastowego opracowania, dostosowania lub poprawy polityki i procedur pracy na odległość.
Ponieważ profesjonaliści z branży HR walczą o to, aby pracownicy byli bezpieczni i poinformowani, warto zastanowić się, jakie zmiany będą bardziej trwałe i w jaki sposób poprowadzisz pracowników i kierownictwo organizacji przez te zmiany.
Oto 5 efektów, z którymi prawdopodobnie będziesz miał do czynienia długo po tym, jak sprawy wrócą do „normy”.
Praca zdalna będzie stałym elementem większej liczby organizacji.
A to dobrze, ponieważ oprócz pracowników przenoszących się tymczasowo do pracy zdalnej w czasie kryzysu, wielu z nich będzie nadal pracować zdalnie, przynajmniej przez część czasu po ponownym otwarciu firmy.
Na szczęście dla większości pracodawców technologia i infrastruktura komunikacyjna niezbędna do udanej pracy zdalnej są dostępne dla pracowników.
Jednak HR musi zacząć działać już teraz, ściśle współpracując z działami finansowymi, informatycznymi i innymi w celu opracowania i wdrożenia nowych zasad. Wśród pytań, którymi należy się zająć:
- W jaki sposób kierownicy przełożą istniejące zasady pracy, harmonogramy spotkań i strategie komunikacyjne na nową rzeczywistość?
- Kto będzie płacił za łączność pracowników zdalnych i wszelkie wymagane urządzenia, takie jak drukarki, monitory, zestawy słuchawkowe itp.
- Jak je odzyskacie, jeśli ktoś odejdzie z pracy lub zostanie zwolniony?
- W jaki sposób należy zmienić opisy stanowisk pracy, aby umożliwić pracę zdalną w niepełnym lub pełnym wymiarze godzin?
- W jaki sposób będziecie monitorować i egzekwować uczestnictwo?
- Jakie funkcje działu kadr muszą się dostosować – pozyskiwanie i rozwój talentów, dyscyplina, świadczenia i wynagrodzenia – wszystkie te funkcje wprowadzają własne wyzwania w środowisku pracy zdalnej.
A w międzyczasie rola działu kadr w monitorowaniu i utrzymywaniu morale staje się jeszcze bardziej istotna.
Dobrym pomysłem jest stworzenie formalnego procesu odprawy z pracownikami zdalnymi, aby zapytać, jak radzą sobie z dodatkowym stresem w czasie kryzysu – i trzymać się z dala od wszelkich problemów po powrocie do nowej normy.
Czy pozostają oni w kontakcie ze swoimi kolegami i kierownikiem? Czy potrzebują czegoś, co pomoże im pozostać produktywnymi? Czy są świadomi dostępnych emocjonalnych zasobów zdrowotnych i jak mają do nich dostęp?
W nadchodzących tygodniach stanie się również jasne, jakie prace nie mogą być skutecznie wykonywane poza granicami kraju. Będziesz musiał zacząć od planów awaryjnych i polityki pracy również w odniesieniu do nich.
Pielęgnacja kultury staje się coraz większym wyzwaniem w rozproszonych miejscach pracy
Pracownicy i liderzy biznesowi mówią naukowcom, że ich zdaniem silna i dobrze zdefiniowana kultura organizacyjna ma kluczowe znaczenie dla długoterminowego sukcesu.
Określa ona tożsamość organizacji, pomaga w kształtowaniu jej misji i daje pracownikom na wszystkich szczeblach poczucie tożsamości i celu w ich pracy.
Ale kultura jest również wrażliwa w czasach kryzysu, kiedy decyzje podejmowane są na bieżąco, a przetrwanie finansowe ma pierwszeństwo przed wszystkim innym.
Niestety, kultura jest również niemożliwa do zautomatyzowania – nie ma rozwiązania technologicznego, które mogłoby zachować i wzmocnić kulturę organizacyjną.
Zaangażowanie pracowników, ciągła komunikacja i wykazane zaangażowanie w kulturę poprzez przywództwo to jedyne narzędzia, które będą działać.
Trudno jest umieścić kulturę na szczycie listy priorytetów HR, gdy codziennie gasisz pożary. Ale jeśli w ogóle, to kultura jest teraz jeszcze ważniejsza i może utrzymać Twoją organizację razem przez długi czas.
Pozyskiwanie i zatrzymywanie talentów pozostaje krytyczne
W związku z coraz wyraźniejszymi skutkami gospodarczymi pandemii COVID-19, firmy i całe branże zwalniają pracowników i zamrażają ich zatrudnienie.
Może to wymagać większej zależności od wykonawców i pracowników tymczasowych na wczesnym etapie ewentualnego ożywienia gospodarczego. Ale reputacja firm wśród kandydatów, których będziesz potrzebował w dłuższej perspektywie, będzie zależała od tego, jak będą one traktowane w czasie tego kryzysu.
Może to oznaczać zatrudnianie niektórych pracowników z powrotem jako wykonawców na krótki okres czasu lub pomaganie im w podpisywaniu umów z agencjami tymczasowymi.
Jednak nawet w środku tej niepewności i zawirowań, dobrze jest utrzymywać pełny strumień talentów i utrzymywać kontakt z potencjalnymi pracownikami i nowymi pracownikami.
Zaangażowanie zdalnej siły roboczej
Utrzymanie zaangażowania, entuzjazmu i produktywności pracowników jest jedną z najcenniejszych ról w HR, a często także jednym z mocarstw Twojego zespołu.
A badania pokazują, że pracownicy, którzy czują, że ich fizyczne i emocjonalne samopoczucie jest prawdziwym priorytetem dla organizacji, dla których pracują, są bardziej zaangażowani.
To przekłada się na prawdziwe pieniądze.
Dwie dekady badań Gallupa pokazują, że bardzo zaangażowane zespoły:
- dają znacznie lepsze wyniki
- lepiej traktować klientów i przyciągać nowych
- są bardziej skłonne pozostać w swojej organizacji niż te, które są mniej zaangażowane
Zaangażowani pracownicy są również zdrowsi, zgłasza Gallup, a prawdopodobieństwo ich wypalenia jest mniejsze.
Możesz pokazać pracownikom w domu, że jesteś oddany ich dobremu samopoczuciu poprzez dostosowanie świadczeń.
Jeśli nie włączyłeś jeszcze konsultacji dotyczących zdrowia psychicznego jako części swojego planu zdalnego zadbania o zdrowie pracowników, zrób to teraz.
Lojalność wobec Twoich pracowników w obliczu bezprecedensowego stresu i zamieszania powróci do Ciebie poprzez ich ciągłą lojalność i oddanie Twojej misji.
Podejmowanie skutecznych działań wymaga od liderów prowadzenia zaawansowanego planowania i podejmowania strategicznych decyzji zarządczych, które w dużej mierze opierają się na poradach i spostrzeżeniach, jakie tylko HR może zapewnić.
Więcej informacji odnośnie pracy HR oraz przeciwdziałaniu obecnemu kryzysowi na stronie https://najlepszaagencjahr.pl/
Może to Ci się spodoba
Drukarnia online
Obecnie prawie wszystko można zrobić online – zakupy online, handel online, edukacja online, gry online, zatrudnienie online – i oczywiście materiały marketingowe można również tworzyć i zamawiać online. Dlatego drukarnia
Tablica magnetyczna. Przydatna w każdym biurze!
W celu podjęcia dobrej decyzji co do wyboru tablicy magnetycznej, należy dokładnie kreślić funkcję jaką ma spełniać. Na początku na warto zrobić research, aby zapoznać się z wszelkimi dostępnymi rodzajami.
Mniej niż 20 proc. firm korzysta z chmury
Jedynie 29 proc. krajowych firm korzysta w swojej działalności z technologii mobilnych, 18 proc. – z chmury obliczeniowej, a tylko 8 proc. z dużych zbiorów informacji oraz ich analizy (big data) – wynika z badania IDC
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!