Jak COVID-19 zmienił rolę HR

Jak COVID-19 zmienił rolę HR

Zasoby ludzkie znajdują się na pierwszej linii frontu reakcji pracodawców na kryzys COVID-19.

Kryzys zmusza prawie każdą firmę do natychmiastowego opracowania, dostosowania lub poprawy polityki i procedur pracy na odległość.

Ponieważ profesjonaliści z branży HR walczą o to, aby pracownicy byli bezpieczni i poinformowani, warto zastanowić się, jakie zmiany będą bardziej trwałe i w jaki sposób poprowadzisz pracowników i kierownictwo organizacji przez te zmiany.

Oto 5 efektów, z którymi prawdopodobnie będziesz miał do czynienia długo po tym, jak sprawy wrócą do „normy”.

Praca zdalna będzie stałym elementem większej liczby organizacji.

A to dobrze, ponieważ oprócz pracowników przenoszących się tymczasowo do pracy zdalnej w czasie kryzysu, wielu z nich będzie nadal pracować zdalnie, przynajmniej przez część czasu po ponownym otwarciu firmy.

Na szczęście dla większości pracodawców technologia i infrastruktura komunikacyjna niezbędna do udanej pracy zdalnej są dostępne dla pracowników.

Jednak HR musi zacząć działać już teraz, ściśle współpracując z działami finansowymi, informatycznymi i innymi w celu opracowania i wdrożenia nowych zasad. Wśród pytań, którymi należy się zająć:

  • W jaki sposób kierownicy przełożą istniejące zasady pracy, harmonogramy spotkań i strategie komunikacyjne na nową rzeczywistość?
  • Kto będzie płacił za łączność pracowników zdalnych i wszelkie wymagane urządzenia, takie jak drukarki, monitory, zestawy słuchawkowe itp.
  • Jak je odzyskacie, jeśli ktoś odejdzie z pracy lub zostanie zwolniony?
  • W jaki sposób należy zmienić opisy stanowisk pracy, aby umożliwić pracę zdalną w niepełnym lub pełnym wymiarze godzin?
  • W jaki sposób będziecie monitorować i egzekwować uczestnictwo?
  • Jakie funkcje działu kadr muszą się dostosować – pozyskiwanie i rozwój talentów, dyscyplina, świadczenia i wynagrodzenia – wszystkie te funkcje wprowadzają własne wyzwania w środowisku pracy zdalnej.

A w międzyczasie rola działu kadr w monitorowaniu i utrzymywaniu morale staje się jeszcze bardziej istotna.

Dobrym pomysłem jest stworzenie formalnego procesu odprawy z pracownikami zdalnymi, aby zapytać, jak radzą sobie z dodatkowym stresem w czasie kryzysu – i trzymać się z dala od wszelkich problemów po powrocie do nowej normy.

Czy pozostają oni w kontakcie ze swoimi kolegami i kierownikiem? Czy potrzebują czegoś, co pomoże im pozostać produktywnymi? Czy są świadomi dostępnych emocjonalnych zasobów zdrowotnych i jak mają do nich dostęp?

W nadchodzących tygodniach stanie się również jasne, jakie prace nie mogą być skutecznie wykonywane poza granicami kraju. Będziesz musiał zacząć od planów awaryjnych i polityki pracy również w odniesieniu do nich.

Pielęgnacja kultury staje się coraz większym wyzwaniem w rozproszonych miejscach pracy

Pracownicy i liderzy biznesowi mówią naukowcom, że ich zdaniem silna i dobrze zdefiniowana kultura organizacyjna ma kluczowe znaczenie dla długoterminowego sukcesu.

Określa ona tożsamość organizacji, pomaga w kształtowaniu jej misji i daje pracownikom na wszystkich szczeblach poczucie tożsamości i celu w ich pracy.

Ale kultura jest również wrażliwa w czasach kryzysu, kiedy decyzje podejmowane są na bieżąco, a przetrwanie finansowe ma pierwszeństwo przed wszystkim innym.

Niestety, kultura jest również niemożliwa do zautomatyzowania – nie ma rozwiązania technologicznego, które mogłoby zachować i wzmocnić kulturę organizacyjną.

Zaangażowanie pracowników, ciągła komunikacja i wykazane zaangażowanie w kulturę poprzez przywództwo to jedyne narzędzia, które będą działać.

Trudno jest umieścić kulturę na szczycie listy priorytetów HR, gdy codziennie gasisz pożary. Ale jeśli w ogóle, to kultura jest teraz jeszcze ważniejsza i może utrzymać Twoją organizację razem przez długi czas.

Pozyskiwanie i zatrzymywanie talentów pozostaje krytyczne

W związku z coraz wyraźniejszymi skutkami gospodarczymi pandemii COVID-19, firmy i całe branże zwalniają pracowników i zamrażają ich zatrudnienie.

Może to wymagać większej zależności od wykonawców i pracowników tymczasowych na wczesnym etapie ewentualnego ożywienia gospodarczego. Ale reputacja firm wśród kandydatów, których będziesz potrzebował w dłuższej perspektywie, będzie zależała od tego, jak będą one traktowane w czasie tego kryzysu.

Może to oznaczać zatrudnianie niektórych pracowników z powrotem jako wykonawców na krótki okres czasu lub pomaganie im w podpisywaniu umów z agencjami tymczasowymi.

Jednak nawet w środku tej niepewności i zawirowań, dobrze jest utrzymywać pełny strumień talentów i utrzymywać kontakt z potencjalnymi pracownikami i nowymi pracownikami.

Zaangażowanie zdalnej siły roboczej

Utrzymanie zaangażowania, entuzjazmu i produktywności pracowników jest jedną z najcenniejszych ról w HR, a często także jednym z mocarstw Twojego zespołu.

A badania pokazują, że pracownicy, którzy czują, że ich fizyczne i emocjonalne samopoczucie jest prawdziwym priorytetem dla organizacji, dla których pracują, są bardziej zaangażowani.

To przekłada się na prawdziwe pieniądze.

Dwie dekady badań Gallupa pokazują, że bardzo zaangażowane zespoły:

  • dają znacznie lepsze wyniki
  • lepiej traktować klientów i przyciągać nowych
  • są bardziej skłonne pozostać w swojej organizacji niż te, które są mniej zaangażowane

Zaangażowani pracownicy są również zdrowsi, zgłasza Gallup, a prawdopodobieństwo ich wypalenia jest mniejsze.

Możesz pokazać pracownikom w domu, że jesteś oddany ich dobremu samopoczuciu poprzez dostosowanie świadczeń.

Jeśli nie włączyłeś jeszcze konsultacji dotyczących zdrowia psychicznego jako części swojego planu zdalnego zadbania o zdrowie pracowników, zrób to teraz.

Lojalność wobec Twoich pracowników w obliczu bezprecedensowego stresu i zamieszania powróci do Ciebie poprzez ich ciągłą lojalność i oddanie Twojej misji.

Podejmowanie skutecznych działań wymaga od liderów prowadzenia zaawansowanego planowania i podejmowania strategicznych decyzji zarządczych, które w dużej mierze opierają się na poradach i spostrzeżeniach, jakie tylko HR może zapewnić.

Więcej informacji odnośnie pracy HR oraz przeciwdziałaniu obecnemu kryzysowi na stronie https://najlepszaagencjahr.pl/

Previous 6 kluczowych korzyści wynikających z używania drukarki wielofunkcyjnej w domu
Next Fakty dotyczące makijażu mineralnego - dlaczego jest on zdrowszy dla Twojej skóry

Może to Ci się spodoba

Strefa Biznesu 0 Comments

Przyszłość polskiej energetyki – rozwiązania Polskiego Funduszu Energetycznego

INNOWACJA, EKSPANSJA I INTEGRACJA TO NAZWA NASZEJ GRY, KTÓRĄ NAZYWAMY BIZNESEM O JUŻ OSIĄGNIĘTYCH SUKCESACH, PLANACH NA PRZYSZŁOŚĆ, NOWYCH PRODUKTACH W OFERCIE I SILE MARKI ROZMAWIALIŚMY Z ROBERTEM ZAGOŻDŻONEM, ZAŁOŻYCIELEM

Strefa Biznesu 0 Comments

Najmniejsze przedsiębiorstwa mocno odczują podwyżkę cen prądu

Ceny energii są stabilne, wzrosły za to opłaty za sprzedaż i dystrybucję energii elektrycznej. Dlatego od stycznia odbiorcy w Polsce zapłacą rachunki wyższe średnio o kilka procent. Podwyżkę dotkliwiej odczują przedsiębiorstwa, zwłaszcza te

Strefa Biznesu 0 Comments

Rekordowy rok na rynku deweloperskim

2016 rok będzie najprawdopodobniej rekordowy na deweloperskim rynku nieruchomości mieszkaniowych. Do klientów może trafić nawet 58 tys. lokali, najwięcej od 2006 roku. Branży sprzyja wysoki nadal niedobór mieszkań na tysiąc

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź